Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Poesia.. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Poesia.. Mostrar tots els missatges

dimecres, 26 de novembre del 2025

El Sol com a font d'inspiració en la vida.

Pel matí em llevo pensant amb el Sol.

El contemplo i rebo inspiració

per fer un treball molt dinàmic tot sol

per la gent, amb imaginació.


Parlo amb entitats molt celestials

que propaguen una energia càlida

per consagrar tots els cors ben lleials

perquè els presents facin accions ben vàlides.

 

Raigs solars són la font de tot menjar

d'una manera bastant natural,

els comparteixo per a saciar

a qui té gana com la gent rural.

 

Li faig visites a la mateixa hora.

Els seus sincers consells són generosos.

Quan tanco els ulls i penso amb Ell, m'adora

i prenc uns camins que són fructuosos.

 

El Sol pur em dona llum a la ment,

m'escalfa el cor per actuar millor.

Gràcies a Ell, penso acuradament

i així faig content el nostre Senyor.

 

M'imagino que estic al seu costat.

M'observo i em dic que sóc venerable.

L'imito. Estimo la santedat.

Envio amor a la gent que és estable.

 

La natura regenera i neteja

a l'ànima que el respecte i l'estima

perquè cada dia al matí bateja

a tot aquell qui s'hi acosta i l'intima.

 

Prego molt pel bé de la humanitat

i així em faig immune si algú em critica.

Em vull semblar a la bona deïtat

per fer de far, encara que una mica.

 

Lloo la natura, m'ho reconeix.

Si peco, m'obstrueix una foscor.

Si reparo, la ment se'm aclareix.

Prenc el camí sense cap rancor.

 

Camino dins la sorra de la platja,

tinc sensacions, es relaxa el peu.

L'Àngel de Terra, és un avantatge,

em dona gran fermesa en tota feu.

 

 

 

Molt més tard em banyo i se'm purifica

una ànima que vol manifestar

puresa, els defectes, els abdica

fruït a bells pensaments de benestar.

 

La marinada que prenc no s'ajorna.

Els Àngels d'aire estimen els de l'aigua.

Capto una idea justa que em conforta,

que em protegeix com un bonic paraigua.

 

Els Àngels del Foc ja surten del Sol,

guareixen de tot mal el qui l'adora.

Conscient de l'amor ja res no li dol

a un cor jove que en l'acció sempre ora.

 

Sovint sóc receptiu al Sol tota hora,

per imitar-lo i emetre escalfor

als cors ofegats pel soroll de fora,

amb un esperit molt apaivagador.

 

El Sol és un Mag Blanc que no s'atura

en emetre llums de vitalitat

en aquell que s'acosta sense usura,

reparteix dons amb estabilitat.


Poesia que ha participat en el certamen de poesia de l'entitat Sàlvia de Canet de Mar el setembre i octubre de l'any 2025  

dilluns, 10 de setembre del 2018

L'hivern. Un hivern ric d'amor, saviesa i compromís.



Un hivern ric d’amor, saviesa i compromís.

Sí. L'hivern arriba com cada any,  
sempre descobrim noves sensacions,      
la claror s’escurça, no es cap engany.     
La fred és la seva gran distinció.   
        
Ens abriguem prop de la llar de foc,        
ben dinat ens unim per fer tertúlia,         
divisem núvols gruixuts amb vents forts  
i escoltem el cant sincer de la Júlia.        
        
Ella ens fa passar una agradable estona.
Ara s'acosten dies de Nadal,        
fent el Pessebre amb néts, posem la sorra,       
figures, estrelles; tot és genial.    
        
El  bon cor del nen Jesús neix dins nostra,         
ens crida a aprendre i ensenyar com Ell.  
Il·luminem la nostra casa fosca    
i descobrim a estimar amb força seny.    
        
        
Primer dia de l'any, serà de bany.          
El cos  immunològic s'enforteix,    
el meu company m'empeny a donar el salt        
a una aigua que em relaxa i m'entendreix.        
        
El conegut Wim Hof, l'home de gel,         
a qui imito la seva devoció
per un nou i millor estat de ser     
i aportar al món bastants grams de dolçor.        
        
        
Any nou, m’estableixo una vida nova.     
Ment renovada en un cos jove i sa,        
on a dins es mou un esperit jove, 
treballo amb gran energia vital.    
        
Practico unes deu flexions cada dia         
per fer el múscul flexible i intel·ligent.     
Reso prop de l'arbre, és una fita   
per fi despertar-me permanentment.      
        
Sincerament m'escolto des de dins.        
Un hivern llarg que ens esperona a tots;  
presos polítics lliures, són afins     
al diàleg i a la cooperació.  
        

A principis de gener, hi ha la cita; 
la cursa de Mar i Murtra, a Blanes.         
Per aquell qui comença és una fita,         
es prepara a la nit, guiat per un astre.    
        
        
Cada hivern es veu diferent de fora.       
De dins també perquè tinc més edat.      
La navegant experiència m'obra   
a ser un home indulgent i sensat.  
        
El que transforma són els millors gestos.
Cal preparar-se per la primavera, 
per obrir-se com les flors dins dels testos
i adaptar-nos millor en la nova era.        
        
Un hivern més implica un any més vell,   
experimento una llum molt més gran,     
m'observo i em poso el verdós anyell      
del Creador que adoro sense afany.       
        
És un any de diàleg segons l'avi,   
sap de números, una ciència abstracte.   
Fes intercanvis justos, diu el savi  
així rebràs una mirada amable.    
        
Dies de vent, fred, neu, temps de paciència,     
la nova primavera es fa esperar.  
En l'hivern, guanyem molta resistència.   
Només estimant-la, ens guarirà.   


Setembre 2018